بلاگ

معرفی ۶ سلبریتی برنامه نویس!

Introducing 6 celebrity programmers

افراد مشهوری که مهارت کدنویسی را یاد گرفته‌اند!

اگر امروزه از بچه‌ها در مورد شغل رویایی‌شان بپرسید، ممکن است پاسخی مانند یوتیوبر، خواننده، بازیگر یا ورزشکار دریافت کنید.

متأسفانه، این مسیرهای شغلی که مبتنی بر شهرت هستند، ممکن است لزوماً با فرصت‌های شغلی فراوانی همراه نباشد.

در عوض، طبق پیش‌بینی‌های اداره آمار کار (BLS)، بسیاری از بهترین شغل‌ها برای آینده، شامل فناوری و مهارت‌های برنامه‌نویسی کامپیوتری است.

به عنوان مثال، مشاغل پروژه‌های BLS برای توسعه‌دهندگان نرم افزار، بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۹ به میزان ۲۲ درصد رشد خواهند کرد! (بیش از پنج برابر سریعتر از میانگین رشد پیش بینی شده برای همه مشاغل در همین دوره.)

البته، این مشاغل ممکن است برای دانش‌آموزان متوسطه یا دبیرستان جذاب به نظر نرسند.

اما حقیقت این است که یادگیری نحوه کدنویسی می‌تواند شما را در یک مسیر شغلی هیجان‌انگیز قرار دهد.

در واقع، بسیاری از افراد مشهور به کدنویسی تسلط دارند، و ترکیب شهرت یک ستاره و قدرت کدنویسی او، ممکن است به جذابیت بیشتر صنعت کمک کند.

در این مقاله می‌توانید در مورد شش نفر از افراد مشهوری که مهارت کدنویسی را یاد گرفته‌اند، بخوانید.

حتی ممکن است که از برخی از نام‌های موجود در این لیست شگفت‌زده شوید!

سلبریتی های برنامه نویس!

افراد مشهور در همه زمینه‌ها، مهارت‌های برنامه نویسی کامپیوتر را یاد گرفته‌اند. هنرپیشه‌ها، ورزشکاران، سیاستمداران، مدل‌ها و موسیقی‌دانان همگی ارزش یادگیری کدنویسی را می‌دانند.

۱- اشتون کوچر (Ashton Kutcher)

اشتون کوچر، بازیگری است که ممکن است شما فکر کنید که او فقط نقش مبتکر فناوری و یکی از بنیانگذاران اپل را در فیلم زندگینامه ای «جابز» در سال ۲۰۱۳ بازی کرده باشد، اما این درحالیست که دانش او در زمینه برنامه نویسی و رایانه قابل باور نیست!

کوچر در رشته مهندسی بیوشیمی در دانشگاه آیووا تحصیل کرد. (تصمیمی که الهام گرفته از برادر دوقلوی او بود که به فلج مغزی مبتلا شده و تحت پیوند قلب قرار گرفته بود.)

اگرچه کوچر مدرسه را ترک کرد تا بازیگری را دنبال کند، اما به نظر می‌رسد مهارت‌های فنی و کدنویسی که آموخته بود، در طول زندگی‌اش بر او تأثیر گذاشته است.

کوچر از Code.org و Hour of Code حمایت کرده است.

مجموعه‌هایی که هدف آن‌ها کمک به کودکان در زمینه آموزش برنامه نویسی است.

کوچر همچنین به عنوان یک سرمایه‌گذار دانا در زمینه فناوری شناخته می‌شود.

او در ابتدا، موفق به سرمایه‌گذاری در Uber و Airbnb شد، بنابراین به نظر می‌رسد که او چشمانی تیزبین برای شناسایی شرکت‌های فناوری در حال پیشرفت دارد.

۲- کریس بوش (Chris Bosh)

کریس بوش، ستاره سابق NBA، با بازی برای تورنتو رپتورز و میامی هیت، شهرت خود را به دست آورد و دو بار قهرمان NBA شد.

او همچنین ۱۱ بار ستاره NBA All Star شده است.

بوش در سال ۲۰۱۳ با نوشتن مقاله‌ای در Wired با عنوان «چرا باید در اینجا کدنویسی را یاد بگیرید؟» موجی در دنیای فناوری ایجاد کرد.

او درباره دوران کودکی خود در دهه ۱۹۹۰ نوشت و یادآور شد که مادرش یک تجارت به نام Computer Help داشت و بعداً برای Texas Instruments کار کرد. او نوشت: «دنیای اطراف من بر روی محوری می‌چرخید که با الگوهای مختلف ۱ و ۰ قدرت می‌گرفتند.»

بوش کودکان را تشویق می‌کند تا از طریق Code.org وارد دنیای کدنویسی شوند.

او همچنین تأکید می‌کند که این مهارت واقعاً چقدر ارزشمند است: «در این مرحله، یادگیری کدنویسی صرفاً برای درک چگونگی عملکرد جهان است.»

۳- کوری بوکر (Cory Booker)

سناتور دموکرات کوری بوکر، نماینده نیوجرسی، ممکن است در کدنویسی متخصص نباشد، اما او با نوشتن چند خط کد در پروژه Hour of Code  در Code.org شرکت کرده است.

در دسترس قرار دادن آموزش کدنویسی یکی از اولویت‌های بوکر است.

او در گفتگو با Hour of Code گفت: «اگر قرار است رایانه‌ها بخش مهمی از زندگی شما باشند، به روش‌هایی که درحال حاضر من و شما حتی نمی‌توانیم آن‌ها را تصور کنیم، درک اصول اولیه علوم رایانه بسیار مهم است.»

۴- کارلی کلوس (Karlie Kloss)

قبل از اینکه کارلی کلوس یک مدل ویکتوریا سیکرت و همچنین مدل بین‌المللی باشد، فقط یک دختر معمولی (البته قد بلند) اهل سنت لوئیس، میسوری بود که عاشق ریاضیات و علوم بود.

دنیای مدلینگ، او را در سن ۱۵ سالگی از غرب میانه دور کرد، اما در بیست سالگی او می‌خواست بیشتر بیاموزد، بنابراین در یک کمپ کدنویسی ثبت نام کرد.

کلوس در سرمقاله‌ای برای تین ووگ نوشت: «من خیلی سریع متوجه شدم که یادگیری مهارت کدنویسی، ابرقدرتی است که هر زن جوانی باید بتواند به آن دسترسی داشته باشد. من همچنین به این نتیجه رسیدم که دختران کافی در زمینه کدنویسی و فناوری وجود ندارند.»

اکنون Kloss برای رفع این مشکل کار می‌کند. او Kode With Klossy را در سال ۲۰۱۵ تأسیس کرد. (Kode With Klossy یک دوره آموزش کدنویسی برای دانش آموزان دختر ۱۳ تا ۱۸ ساله‌ای است که با مهارت کدنویسی آشنایی ندارند.)

این دوره آموزش کدنویسی، رایگان است و به Kloss کمک می‌کند تا ماموریت خود را در دسترسی به آموزش کدنویسی برای کسانی که در فناوری حضور ندارند، انجام دهد.

۵- جیمی فالون (Jimmy Fallon)

جیمی فالون، ستاره سابق «Saturday Night Live» و مجری فعلی برنامه آخر شب، دارای مدرک تحصیلی از کالج سنت رز در آلبانی، نیویورک است.

فالون در اواسط دهه ۱۹۹۰ تحصیل در رشته علوم کامپیوتر را آغاز کرد و با مبانی برنامه‌نویسی آشنا شد.

او مدرک تحصیلی خود را تکمیل نکرد و در نهایت به ارتباطات روی آورد.

او در حالی که ۱۵ واحد درسی‌اش مانده بود، ترک تحصیل کرد. بیش از ۱۰ سال بعد، کالج به فالون مدرک افتخاری اعطا کرد.

با این حال، مقدمه برنامه نویسی همواره با فالون همراه خواهد بود.

فالون گفته است: «اگر طرحی برای برنامه‌نویسی کامپیوتری وجود داشته باشد، من به نحوی آن را انجام خواهم داد.» در واقع، او یک بار کارلی کلوس را به همراه دو برنامه نویس جوان از بوت کمپ Kode With Klossy  به نمایش آخر شب خود آورد تا درباره کدنویسی گپ بزنند.

۶- will.i.am

شاید جای تعجب نباشد که یکی از بنیانگذاران Black Eyed Peas will.i.am برای خلاقیت ارزش قائل است. به هر حال، نام هنری او برگرفته از نام قانونی او است: ویلیام جیمز آدامز.

او برنامه نویسی را نیز یک تمرین خلاقانه می‌داند. وقتی یک روزنامه نگار از او پرسید که موسیقی جالب‌تر است یا کدنویسی؟، will.i.am در پاسخ خود تردیدی نکرد و گفت: «کدنویسی! حدود ۱۰ برابر یا شاید هم تریلیون بار! کدنویسی خلاقانه‌ترین مهارت است.»

اگرچه will.i.am تا زمانی که معروف نشده بود، کدنویسی را یاد نگرفته بود، اما همیشه به فناوری علاقه داشت.

او حتی در بازدید از آزمایشگاه هوش مصنوعی در MIT دیده شده است.

این کار او نشان می‌دهد که ویلیام به ربات‌ها و همچنین فناوری ربات های پوشیدنی علاقه خاصی دارد.

او در مصاحبه با گاردین گفت: «موسیقی جالب است. اما فناوری برای من بسیار هیجان‌انگیزتر است.» این روزها، او حامی Code.org و نیز رئیس بنیاد i.am/Angel است که بورسیه تحصیلی، آمادگی دانشگاهی و فرصت‌های دیگر در زمینه علوم، فناوری، مهندسی، هنر و آموزش ریاضی ارائه می‌کند.

سخن آخر…

با توجه به این وبلاگ، نتایج زیر حاصل خواهد شد:

۱- مهارت برنامه نویسی از اهمیت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. پس اهمیت یادگیری برنامه نویسی کودکان بیشتر می‌شود.

۲- سلبریتی‌ها از زبان های برنامه نویسی بلوکی برای یادگیری برنامه نویسی استفاده کرده‌اند. بنابراین، یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان محسوب می‌شود.

۳- برنامه نویسی نیاز به هیچگونه پیش‌نیاز خاصی به جز علاقه، ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید